Novosti

VAUČERI ZA ODMOR U SRBIJI 2020!!!

Od kako je počela 2020.godina, počele su i rezervacije smeštaja putem vaučera koje deli resorno Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Najviše interesovanja za sada je pokazala Sokobanja, Zlatibor, Vrnjačka banja ali i ostale turističke destinacije u Srbiji. Ono što je jako važno kako za stanodavce i ugostitelje, tako i za turiste, je da od ove godine na vaučeru stoji ime korisnika vaučera i ime vlasnika smeštaja, tako da se ne može isti vaučer upotrebiti kod drugog stanodavca ili ugostitelja već samo kod koga je i ista rezervacija smeštaja i uradjena. Na portalu e-Booking.rs imate mogućnost da onlajn uradite rezervaciju smeštaja sa upotrebom vaučera a takodje bez poziva i maltretiranja da sami uradite potvrde o rezervaciji smeštaja koje su Vam neophodne za apliciranje u pošti za dobijanje vaučera.


Šta trebate da znate!!!

 

    Vrednost vaučera iznosi 5.000 dinara i navedeni iznos predstavlja maksimalni iznos sredstava, koji korisnik može jednom u toku kalendarske godine koristiti pri subvencionisanom korišćenju usluga smeštaja u ugostiteljskim objektima, bez obzira kolika je vrednost izvršene usluge smeštaja. Vaučer se može koristiti na teritoriji Republike Srbije, izuzimajući teritoriju gradova Beograda i Novog Sada (izuzeće se ne odnosi na zdravstvene ustanove koje organizuju boravak i pružaju usluge prevencije, lečenja i rehabilitacije, a pružaju usluge smeštaja i ishrane trećim licima u skladu sa propisima kojima se uredjuje oblast ugostiteljstva a koje se nalaze na teritoriji ovih gradova).
    Vaučerom se ne mogu plaćati ishrana, piće, zdravstvene i druge usluge, boravišna taksa i dr.
    Vaučer se može koristiti zaključno sa 20.11.2020. godine.
    Potencijalni korisnici su u obavezi da na šalterima JP ,,Pošta Srbije” podnesu prijave najkasnije 30 dana pre početka realizacije aranžmana odnosno period od dana podnošenja prijave do prvog dana korišćenja rezervisanog aranžmana ne može da bude kraći od 30 dana.

 
KO MOŽE BITI KORISNIK VAUČERA


Korisnici vaučera mogu biti:
1)    korisnici prava na penziju;
2)    nezaposlena lica iz evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje i druga lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje (korisnici posebne novčane naknade i privremene naknade);
3)    korisnici prava na dodatak za pomoć i negu drugog lica, koji to pravo ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uredjuje socijalna zaštita;
4)    korisnici prava na dodatak za pomoć i negu drugog lica, koji to pravo ostvaruje u skladu sa zakonom kojim se uredjuje penzijsko i invalidsko osiguranje;  
5)    radno angažovana lica sa primanjima, koja ne prelaze iznos od 60.000 dinara mesečno;
6)    ratni vojni invalidi i civilni invalidi rata sa primanjima, koja ne prelaze iznos od
60.000 dinara mesečno;
7)    korisnici prava na naknadu na porodičnu invalidninu po palom borcu;
8)    nosioci aktivnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koji su se izjasnili da se bavi isključivo poljoprivredom, upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa Zakonom o poljoprivredi i ruralnom razvoju („Službeni glasnik RS“, br. 41/09 i 10/13 – dr.zakon i 101/16).
Korisnik vaučera može ostvariti pravo na subvencionisano korišćenje usluga smeštaja u ugostiteljskim objektima samo po jednom osnovu.
Podnosilac prijave stiče pravo na dodelu vaučera ako je uslov za ostvarivanje prava na vaučer ostvario danom podnošenja prijave.

Potencijalni korisnik vaučera vrši rezervaciju smeštaja kod ugostitelja sa objavljene liste, na osnovu čega ugostitelj izdaje potvrdu o rezervaciji.
Ne može se vršiti rezervacija smeštaja u ugostiteljskim objektima koji se nalaze na opštini, odnosno mestu prebivališta potencijalnog korisnika vaučera.
Korisnik vaučera je dužan da vaučer koristi lično, isključivo za usluge smeštaja u ugostiteljskom objektu Ugostitelja koji je izdao potvrdu o rezervaciji.
 NA VAUČERU ĆE BITI ODŠTAMPAN NAZIV UGOSTITELjSKOG OBJEKTA U KOJEM SE JEDINO MOŽE ISKORISTITI VAUČER.
Lista ugostitelja koji učestvuju u realizaciji šeme dodele vaučera biće objavljena na internet prezentaciji Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija najkasnije 31.12.2019. godine, i biće sedmično ažurirana.

 USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENjE PRIJAVE


Popunjena prijava,  sa  potrebnom dokumentacijom, isključivo se podnosi preko šaltera
JP “Pošta Srbije“, na teritoriji cele Republike Srbije.    
Obrazac prijave će biti objavljen na internet stranici Ministarstva.
Prijavu treba popunjavati čitko i obavezno je potpisati. Uz prijavu potencijalni korisnik vaučera obavezno stavlja na uvid ličnu kartu ili pasoš, kao i potvrdu ugostitelja da je izvršena rezervacija smeštaja na njegovo ime.  
Kao potvrda o rezervaciji prihvataće se i potvrda koja je poslata elektronskim putem, kao email ili skeniran dokument, koji je potpisan od strane ugostitelja. Potvrda treba da sadrži period rezervacije i ime i prezime lica na koga glasi.     
Uz prijavu se obavezno stavljaju na uvid i sledeći dokazi:

1)    Korisnici prava na penziju stavljaju na uvid fotokopiju rešenja o ostvarenom pravu na penziju ili original penzionog čeka odnosno drugi originalni dokument (overeni izvod, potvrda i sl.) koji izdaje banka sa teritorije Republike Srbije, a koji potvrdjuje novčani priliv po osnovu ostvarenog prava na penziju, za ostale korisnike prava na penziju. Izuzetno, korisnik prava na penziju iz inostranstva podnosi originalni dokument koji izdaje banka sa teritorije Republike Srbije, a kojim se potvrdjuje novčani priliv po osnovu ostvarenog prava na penziju.
2)    Radno angažovana lica sa primanjima, koja ne prelaze iznos od 60.000 dinara mesečno stavljaju na uvid original potvrde o zaposlenju i ostvarenoj zaradi  isplaćenoj u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi prijava, koju izdaje poslodavac ili isplatni listić za zaradu  isplaćenu u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi prijava.
Korisnik vaučera prijavu podnosi lično i stavlja na uvid, odnosno prilaže potrebnu dokumentaciju.

Izuzetno, za korisnike prava na dodatak za pomoć i negu drugog lica i ratne vojne invalidi, kao i civilne invalide rata  podnošenje prijave i stavljanje na uvid potrebne dokumentacije može izvršiti drugo lice.
Za maloletno ili poslovno nesposobno lice, koje ispunjava uslov za dodelu vaučera, prijavu podnosi zakonski zastupnik (roditelj, odnosno staratelj).
Za sva napred navedena lica vršiće se provera ispunjenosti uslova preko ovlašćenih institucija.

IV PODNOŠENjE PRIJAVA, ROKOVI I RANGIRANjE
Po objavljivanju liste ugostitelja na sajtu Ministarstva, potencijalni korisnik vaučera vrši rezervaciju i uz popunjenu prijavu stavlja na uvid potvrdu o rezervaciji, ličnu kartu ili pasoš, a za korisnike prava na penziju i radno angažovana lica i napred navedenu dokumentaciju. Prijava se predaje isključivo na šalteru JP “Pošta Srbije“, na teritoriji cele Srbije, koje će se primati zaključno sa 15.10.2020. godine. Prijava će se evidentirati sa tačnim datumom i vremenom predaje.
 
Potencijalni korisnici su u obavezi da na šalterima JP,,Pošta Srbije” podnesu prijave najkasnije 30 dana pre početka realizacije aranžmana odnosno period od dana podnošenja prijave do prvog dana korišćenja rezervisanog aranžmana ne može da bude kraći od 30 dana.
 
Broj prijava za dodelu vaučera ograničen je raspoloživim budžetskim sredstvima i rangiranje prijava će se vršiti na osnovu datuma i vremena prijema na šalteru JP „Pošta Srbije”.  
Neblagovremene, nepotpune, kao i prijave sa netačnim podacima, odnosno dokumentacijom, neće biti uzete u razmatranje.
V VAUČER, NAČIN DOSTAVE I REALIZACIJA   
Vrednost vaučera iznosi 5.000 dinara.
Vaučer će, pored osnovnih elemenata i naziva ugostiteljskog objekta za koji je izvršena rezervacija, sadržati odštampane podatke o korisniku vaučera (ime, prezime, adresa, JMBG).
Prijavljenim licima, koja su stekla pravo na vaučer, Ministarstvo, preko, JP “Pošta Srbije“, dostavlja vaučere, lično na adresu, putem registrovane pismonosne pošiljke (rezervisane poštanske usluge).
Vaučer može koristiti samo lice na čije ime vaučer glasi i sa njim se može plaćati samo usluga smeštaja.
Ukoliko ukupna cena pružene usluge smeštaja prelazi iznos vaučera, korisnik će razliku doplatiti sopstvenim sredstvima.

U slučaju da je vrednost vaučera veća od vrednosti pruženih usluga smeštaja, korisnik predaje vaučer ugostitelju (kao način plaćanja), bez mogućnosti povraćaja razlike u ceni. Po završetku korišćenja usluga smeštaja, ugostitelj popunjava i potpisuje vaučer, a korisnik vaučera, odnosno njegov zakonski zastupnik (roditelj, odnosno staratelj), svojeručno potpisuje vaučer, kao dokaz da je usluga pružena.

VI OSTALE INFORMACIJE
MOLIMO POTENCIJALNE KORISNIKE VAUČERA DA PAŽLjIVO PROČITAJU OVO OBAVEŠTENjE.
U slučaju nerazumevanja ovog obaveštenja, dodatne informacije zainteresovani mogu dobiti na internet adresi Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija: www.mtt.gov.rs, kao i na brojeve telefona:      011/2606521 * 011/2606576.
MOLIMO     VAS     ZA     STRPLjENjE     I     RAZUMEVANjE     UKOLIKO     NAVEDENE
TELEFONSKE LINIJE BUDU ZAUZETE.

8 Februar 2020 10736 pregleda